Sayfalar

6 Ocak 2015 Salı

Ben bugün 4 yaşındayım...

Bundan tam 4 yıl önce 6 Ocak günü kendim için harika birşey yaptım ve SİGARAYI BIRAKTIM. Büyük harflerle yazdım ki bu yazıyı okuyanların dikkatini daha fazla çeksin. İster özenti diyin ister çocukluk küçük yaşta sigara içmeye başladım ve biliyorum ki bunun hiç bir bahanesi yok. İlk zamanlar çok bağımlı değildim ama içtikçe malum illet insanı bırakmıyor. Sonra üniversite yıllarının da rahatlığıyla 2011 yılına kadar püfür püfür geldim. Bu arada bırakma denemelerim oldu tabi. Kendi çapımda azaltmaya çalıştım, nikotin bandı ve sakızı kullandım. Ama her seferinde hüsranla bitti. Yine başladım yine başladım.

 Sonrasında bir arkadaşım bir tedavi yönteminden bahsetti ve kendisinin de sigarayı bu şekilde bıraktığını anlattı. Yöntemin adı Mora Terapi. Mutlaka duyan aşina olan vardır. Ben burda terapinin ne olduğundan bahsetmiycem sadece kendi deneyimlerimi aktarıcam. İlk olarak eşim bu yöntemle bıraktı bende onun gazıyla gittim ve çok şükür bıraktım. Peki ne mi yapılıyor? İlk olarak 2 adet sigara içiriliyor ve elinizden sigara paketiniz alınıyor. Sonra bir odada müzik eşliğinde vücudunuzun belli yerlerine elektrotlar takılıyor, ellerinize metal çubuklar tutturuluyor ve ayaklarınız çıplak şekilde bir levhaya yerleştiriliyor. Bu sırada canınız asla acımıyor yani hiç bir şey hissetmiyorsunuz. Göbeğinizin alt tarafına 1 ay boyunca çıkarmayacağınız bir lira büyüklüğünde bir metal çip yara bandı ile yapıştırılıyor.Sadece bu kadar. Gerisi size kalmış bende eşim de 1 seansla hallettik bu işi. 



Gelelim asıl konuya terapi uygulandıktan sonra canım hiç sigara istemedi mi? İstiyor ama önceki gibi dayanılmıycak yada deliricek düzeyde değil. Daha hafif atlatılıyor. Siz de bilirsiniz ki sigara içenler hep şunları söyler; "kafamda bitiremiyorum", "sabah kalktığımda aklıma ilk sigara geliyor", "ben onu bırakıyorum ama o beni bırakmıyor", "içkiyi kahveyi çayı sigarasız mümkün değil içemem", "dert bitmiyor ki nasıl bırakayım", "işler çok yoğun hafiflesin bırakıcam" vs vs... daha bunlar uzar gider. Ancak ne işler bitiyor ne de dertler. O yüzden sigarayı bırakmanın zamanı yok. Ben sigarayı bıraktığımda tam evlenmeme 2 ay vardı. Takdir edersiniz ki ne kadar sıkıntılı bir dönemdeydim. Ailemden ayrılıcak olmam, memleketim Ankaradan Antalyaya taşınıcak olmam, arkadaşlarımı, işimi hepsini geride bırakıp yeni bir hayata merhaba demek, kınaydı, Antalyada ev bulmaydı, düğündü, çeyizdi şuydu buydu yani zor bir dönemdi ama zor olmasına rağmen sigara içmemeye devam ettim. Aynı şeklide eşimde öyle, o dönem iş için eğitimdeydi bütün arkadaşları sigara içiyordu ve malum evlilik sürecinin stresi onun da üzerindeydi. Ama ikimiz de yılmadık. 

Bu yazıyı okuyanlara sigarayı bırakmanın imkansız geldiğini biliyorum. Çünki bende bırakan kişilerin yorumlarını okuduğumda mümkün değil yapamam diyordum. Bu merkeze gittiğimde sigarayı henüz kafamda bitirmemiştim.  Kendi kendime dedim ki, bu tedaviyi bir deneyeyim olursa olur, olmazsa en kötü paramdan olurum. Aslında tedaviye giderken çok da umutlu değildim. Bırakamayacağımı düşünüyordum. 



Peki şuan nasıl mıyım? Belki yılda bir kaç kez aklıma geliyor ama bir kaç saniye sonra isteğim geçiyor. Hem maddi hem manevi olarak o kadar rahatladım ki kelimelerle anlatamam. Zaten üstünden 4 yıl geçti, şimdi hiç içmemiş gibi hissediyorum. Şunu da belirteyim ki; ben bu yazıyı mora terapinin reklamını yapmak için değil kendim bu yöntemle bıraktığım ve bırakmak istiyenlere örnek olsun diye blogumda paylaşmak istedim. Olayım şu aslında bırakında bantla,hapla,terapiyle ne ile bırakırsanız bırakın. Genç yaşta  o güzelim ciğerlerime kimyasalları çektiğime o kadar pişmanım ki anlatamam. O yüzden sizde kendiniz içmiyorsanız bile çevrenizdeki arkadaş, eş, dost kim varsa lütfen bıraktırmaya çalışın, onlara destek olun. Ben erken yaşta bıraktığım için şanslıyım. Ama bu işin erkeni geci yok. Zararın neresinden dönülürse kardır. Bu yöntemle bırakanların yada bırakamayanların deneyimlerini paylaştığı internet sayfası ile mora terapinin kendi sayfa linkini aşağıya yazdım. En azından bir göz atmak isteyebilirsiniz.
http://www.sigarayibirakanlar.com/



NOT:Bu yazımı ilk geçen sene yazmaya başladım ve bu sene hiç değiştirmeden aynen kopyalayıp yapıştırdım.1 senede sigarayla ilgili düşüncelerimde hiç bir değişiklik olmadığı için aynen paylaşıyorum yazımı.Maksadım aynı yazıyı okutmak değil elbette.Tek amacım sigara içen birinin olurda bu yazıyı okuduktan sonra heves edip sigarayı bırakması, bırakmasada aklında az da olsa yer etmesi. Blogum devam ettiği sürece her yıl 6 ocak da ben bu yazıyı paylaşmaya devam edeceğim.

Herkese dumansız günler diliyorum.
...Sevgiler...

7 yorum :

  1. seni yürekten tebrik ediyorum,kutluyorum,öpüyorum:)
    şahane bişey başarmışsın:)
    ben de sigarayı bıraktım sanırım 8 yıl oldu,artık saymıyorum:)
    herhangi bir yöntem kullanmadan bıraktım.senin gibi neden olduğunu anlayamadan başladım yıllarca içtim aptalca.20 yıl!
    şu andaki konforumu bişeye değişmem
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Havva hanım ayrıca sizide tebrik ediyorum.Yıllarca içmeyip tekrar sigaraya başlayan o kadar çok kişi var ki çevremde. Umarım hiç bir zaman onlardan olmayız.
      Kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  2. gercekten sigarayi birakmak cok zor mu? kizkardesim 2 senedir araliklarla deniyor
    ama krize giriyor bir laf desem tokat vuracak saniyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Kadir bey mutlaka kişiden kişiye değişir bu durum.Ama kişinin de biraz istemesi lazım.Birilerinin bırak demesiyle olacak iş değil.Banada annem bırakmam için yalvarırdı, kadıncağızın dediği laflar bile batardı.Kızkardeşinizin durumunu bilemem ama ben son zamalarda çok üzülerek içiyordum sigarayı ama bırakamıyordum da ne yazık ki.Eğer bırakma niyeti varsa ve kendisi bırakamıyorsa yardım almasınada fayda var.Umarım güzel sonuçlar alırsınız.

      Sil
  3. Çok isterim bende kurtulayım bu illetten ama ne kadar iradesizmisim ben megerse :( Yinede biz kurtulmak isteyenlerin darısı basımıza diyorum

    YanıtlaSil
  4. Bunu zaten biliyordum ama bi daha not aldım. Artık icmek istemiyorum insallash bırakacağım .tesekkürler paylaştığın için.

    YanıtlaSil
  5. Şimdi sitenize katıldım. İşlediğiniz konular birbirinden renkli ve ilginç... Sigara konusunda geçmiş olsun diyeyim, gerçekten 4 yaşındasınız öyleyse. siz de bana katılırsanız çok sevinirim :)

    YanıtlaSil