Sayfalar

30 Ocak 2014 Perşembe

12 Yıllık Esaret- 12 Years A Slave


...Konusu...
1841'de New York'ta yaşayan Solomon Northup, kendisini müziğe adamış siyahi bir adamdır. Ailesiyle birlikte yaşayan Solomon, özgür yaşayan ve istediği şeyleri yapabildiği için mutlu bir adamdır. Fakat bir gün bir müzik işi için 2 adam ile tanışır ve çalışmak için Washington'a gider. İnandığı medeni dünya alt üst olur çünkü kendisini kaçırıp Güney'de bir çiflikte köle olarak çalışması için satarlar. Özgürlüğünü korumak için verdiği tüm emekler ve mücadele yerle bir olmuş, hayatı kabusa dönmüştür. Bu cehennemde Solomon acıyı, şiddeti, küçük düşürülmeyi yeniden öğrenecek ve isyan etmeye cesareti olmayan br grup insanın umutsuzluğuna şahit olacaktır. Sevdiklerini ve hayatını geri almak için ne yapması gerektiğini kesinlikle bulmuştur...
İngiliz sinemacı Steve McQueen'in yönetmenliğini ve John Ridley ile birlikte senaristliğini üstlendiği filmin oyuncu kadrosunda Michael Fassbender'ın yanı sıra Brad Pitt, Benedict Cumberbatch, Paul Giamatti gibi yıldızlar da yer alıyor.


 Ben filmi nasıl buldum?
Bence başyapıt niteliğinde bir film. Özgür bir insanken köleliğe mahkum edilen Solomon Northup adlı müzisyen bir adamın hayatını anlatan filmin gerçek hayattan alıntı olması insanı derinden etkiliyor. Film gayet güzel ama duygusal olarak yıpratıcı. Dün izlemiş olmama rağmen hala bazı sahneler kafamda canlanıyor. Bu arada Brad Pitt filmde oynuyor ama 5 dk var yok. Tabiri caizse adamı filmde koklatmışlar. :)



5 yorum :

  1. Geçen hafta izleyecektik eşimle ama maalesef maçlar vardı izleyemedik.,
    Ben tek başına izleyince hafif söyleniyoruz. Ama onu bekleyince de izleyemiyoruz.
    Ama yok izlemem lazım :)
    Bu aralar çok ağlakık artık peçete falan hazır edim yanıma...
    Bu arada Ankara nasıl gidiyor canım. Umarım çok keyif alıp çok eğleniyorsundur :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla gülaycım uygun zamanda izlemelisiniz kaçırılmıycak bir film...
      Ankara gayet iyi gidiyor daha evde oturamadım sürekli akraba eş dost geziyoruz baya bir değişiklik oldu bize..:)

      Sil
  2. Bu filmi aldık fakat henüz izleme fırsatı bulamadık,en kısa zamanda izleyeceğim Betül

    YanıtlaSil
  3. Brn izledim filmi cok beğendim. Nereden nereye gelmiş durumlar. O Zenciler Abd başkanının birgün zenci olacağına ihtimal bile veremezdi.

    YanıtlaSil
  4. bak bunu bende seyrettim ve cidden süper bir film.bende tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil