Sayfalar

3 Şubat 2014 Pazartesi

...Granit Mermerleme Vazo...

...Herkese Merhaba...
Bugün sizlerle kurs zamanı yaptığım bir vazomu paylaşıcam. Mutlaka bilenler vardır ama Granit mermerleme ahşap kurslarında gösterilen ve çok bilinen bir teknik değil. En azından ben öyle biliyorum.O yüzden biraz anlatarak nasıl yapıldığından bahsetmek istiyorum.


Granit mermerlemenin kısaca tanımı;
 Akrilik boyalarla objeye mermer dokusu veren bir teknik...
Yapılışı kolay ama ufak püf noktaları var. Yapılıcak olan ahşap yada polyester objeyi seçtikten sonra gerçek mermer görüntüsüne uygun akrilik boya ile boyanır. 1 saat bekletilip aynı renk boya ile 2. kat boyanır. Kare sünger (patina ) ıslatılıp iyice suyu sıkıldıktan sonra köşeler kopartılır. Gözenekler kopartılarak açılır. Plastik bir tabağın içine boyalar daireler şeklinde üst üste gelicek şekilde sıkılır. A ve B renkleri %50 %50 olmalıdır.
( açık yeşil-koyu yeşil gibi )


Tabağa sıkılan boyaların üzerine 3 daire folkart thickener (yoğunlaştırıcı) 2 daire folkart extender (inceltici) sıkılır. Tabak sağa sola yukarı aşağı sallandırılarak eğdirilerek boyalarla medyumların bütünleşmesi sağlanır. Kare sünger bu karışıma bastırılır. Boya ile dolmuş sünger objenin üzerine tamponlanır. (Boya dolmuş sünger ile işlem en fazla 3 kez tekrarlanır.) Süngerde boya bittiğinde tekrar tabaktan boya ile doldurulur. Farklı yönlerden işlem sürdürülür.24 saat kuruması beklenir ve parlak sprey vernikle 2-3 kat verniklenir. Ben son olarak üst tarafına rulo varak uyguladım. O da hoş bir hava kattı.


Belki folkart extender ve thickener her yerde bulamayabilirsiniz. Ama internette bazı sitelerde satışının yapıldığını gördüm.
Görüpte beğenenler olursa ve yapmak isterlerse umarım anlatımım yardımcı olmuştur.


Herkese Güzel bir hafta diliyorum.
...Sevgiler...

14 yorum :

  1. Çok hoş olmuş, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. bu teknigi ilk görüyorum gercekten mermer görünümü vermis ve çok sik olmus paylasim icin tesekkurler necla

    YanıtlaSil
  3. Hiç bilmiyordum bu tekniği, iyi ki paylaştın, çok güzel olmuş gerçekten mermer gibi duruyor. Ellerine sağlık ve paylaşımın için de teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek Hülya hanım ben teşekkür ederim sevgiler...

      Sil
  4. Emeğine sağlık Betül'cüm,tam bir dekorasyon objesi olmuş,sade ve çok şık...Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Kaş' a hiç gitmedim ama bu posttan sonra sanırım havaların ısınmasını bekleyip gitmek farz oldu.,
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Kesinlikle tavsiye ederim güzel yorumunuz için teşekkürler sevgiler..

      Sil
  6. harika bir paylaşım olmuş.bir kez denedim bu tekniği.çok da sevdim.çalışmanda tekniği uygulaman da çok güzel.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. Gerçekten harika :) acemiliğime verin lütfen, "ıslatılıp iyice suyu sıkıldıktan sonra köşeler kopartılır. Gözenekler kopartılarak açılır" derken ne demek istediğinizi anlayamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba başak hanim
      Her ne kadar projeleri yazıyla aktarmaya calissak da yanyana goruntulu gibi olamıyor.o yuzden sizin acemiliğinizle alakasi yok :)
      orda demek istedigim su sunger normalde koparilmadan uygulandiginda bu vermis oldugumuz dokuyu elde edemiyirsunuz.kenarindan koparildiginda bu ddkuyu yakalayabilirsiniz.yani sungeri islatip suyunu iyice sıkıp kose kismindan ufak parcalari yolmak gerekiyor.umarim yardimci olabilmisimdir. :)

      Sil
  8. Çok güzel görünüyor...bı tekniği yemek masasına uygulayabilirmiyiz acaba:)

    YanıtlaSil