Sayfalar

16 Ocak 2014 Perşembe

Old Boy-İhtiyar Delikanlı


...Konusu...
Joe Doucett kaçırılır ve dış dünyayla hiçbir iletişiminin olmadığı karanlık bir yere götürülür. Bu karanlık mahsende neden kaçırıldığını dahi bilmeden yirmi yıl boyunca tutsak edilir. Hiçbir kurtulma umudu kalmamışken televizyondan gösterilen bir haberde karısının öldürüldüğünü ve baş şüpheli olarak arandığını öğrenir ve günü gelip dışarı çıktığında öncelikli amacı karısının katillerini ve kendini kaçıranları bulup esaslı bir intikam almaktır. Ne var ki soruşturmaya başladığında zannettiği kadar özgür bir adam olmadığını ve tuzaklarla dolu bir suç ağına karşı zorlu bir yoldan geçmesi gerektiğini anlar.
Chan-wook Park'ın 2003 tarihli orijinal filminin Amerika'da yeniden çekilen bu versiyonunun yönetmenliğini Spike Lee yürütürken başrolleri Josh Brolin, Elizabeth Olsen ve Samuel L. Jackson paylaşıyor.


Peki filmi ben nasıl buldum?
2003 yılında korede çekilen filmin bu  (amerikan) versiyonunu izlemedim.Kore yapımı orjinal filmi için diyebileceğim ise tek kelimeyle harika.Film biraz buhranlı başlasada konusu çok farklı olduğu için insanı derinden etkiliyor.Kore yapımını izleyeli tam 10 yıl olmuş ama dün izlemişim gibi aklımda yer etmiş.Bir sırrın insanın hayatını mahvedişinin bir göstergesi aslında filmin konusu. Yeni çekilmişini izlemediğim için bilemem ama kore versiyonunu şiddetle tavsiye ediyorum.






3 yorum :

  1. :)
    izlenecekler listesine alındı.
    Şu uzakdoğu filmleri de olmasa Amerikan sineması konu bulamayacak :)

    YanıtlaSil
  2. Ben izledim ve çok çok beğendim filmi,kore filmleri başlı başına güzel zaten,izlemeyenlere bende tavsiye ederim,güzel bir paylaşım olmuş, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. izlemedim ama not aldım.teşekkürler canım.

    YanıtlaSil